国立大学法人 東京外国語大学

総合情報コラボレーションセンター


Information Collaboration Center

Manuals マニュアル

バナー

アカウント・ログイン関連 Account/Login related

Thu, 07 Mar 2024 17:49:51

目次



①OpenAMにログインしようとしたところ、スマートフォンアプリの登録をしていないのにもかかわらず、「スマートフォンアプリの確認コード」を求められ、OpenAMにログイン出来ません。 When attempting to log into OpenAM, I was asked for a "smartphone app verification code" despite not having registered a smartphone app, and cannot log into OpenAM.


二要素認証が有効化されているため、スマートフォンアプリの確認コードが求められています。
ICCにて無効化するため、 へメール連絡ください。


現在のところ二要素認証の登録は任意ですので、スキップすることも可能です。

*二要素認証の登録をスキップする方法については下記ページを参照下さい。
 http://www.tufs.ac.jp/common/icc/manual/202212.html

This is because two-factor authentication has been activated, and a verification code from the smartphone app is required. To deactivate it, please email icc-service@tufs.ac.jp at the ICC.


Currently, the registration for two-factor authentication is optional, so it is possible to skip it.
*For information on how to skip the registration for two-factor authentication, please refer to the following page: http://www.tufs.ac.jp/common/icc/manual/202212.html


-------------------------------------------------------------------------------------

②アカウント交付書に記載のパスワードを忘れてしまいました。確認するにはどうしたらよいでしょうか。 I forgot the password written on the account issuance document. How can I check it?

まずはブラウザにパスワードが保存されていないかをご確認ください。
確認方法はこちらにございます。


First, please check if the password is saved in your browser.
The method to check this can be found here.


パスワードをお忘れの場合、

Microsoft 365 → こちらをご確認ください。

教員の学務情報システム → 教務課へご連絡をお願いいたします。

If you have forgotten your password:

- For Microsoft 365, please check here.

- For the Gakumu System, please contact the Academic Affairs Division.

ICC提供サービスおよび大学のネットワーク
 →パスワードの再発行申請をしてください。申請窓口は以下になります。
 申請には本人確認が必要ですので、学生証、職員証をご用意ください。


【学生】
図書館4階ICCカウンターで申請を受け付けております。(平日9:00-17:00)
申請時に学生証を提示してください。
留学中等、本学に来られない事情がある場合は、 へご相談ください。

【教員】
研究講義棟2階の教育情報化支援室窓口で申請を受け付けております。(平日9:00-17:00)
申請時に職員証を提示してください。
どうしても窓口にお越しいただけない事情がある場合、オンライン申請フォームより申請を受け付けます。
オンラインで受けた申請は、再発行まで一週間程度を要します。
お急ぎの場合は教育情報化支援室の窓口にて申請をお願いいたします。
オンライン申請の場合、ICCの準備ができ次第、本人確認の方法と交付手続き方法をご案内いたします。

For ICC-provided services and campus network access, please apply for a password reissue.
The application counter is as follows:
You will need to provide identification, so please prepare your student or staff ID card.

Students:
Applications are accepted at the ICC counter on the 4th floor of the library (weekdays 9:00-17:00).
Please present your student ID at the time of application.
If you are unable to come to the university due to studying abroad or other circumstances, please consult via icc-service@tufs.ac.jp.

Faculty:
Applications are accepted at the Educational Information Support Room counter on the 2nd floor of the Research Lecture Building (weekdays 9:00-17:00).
Please present your staff ID at the time of application.
If you are unable to visit the counter due to pressing circumstances, applications can be accepted through an online application form.
Applications made online may take about a week to process.
If you are in a hurry, please apply at the Educational Information Support Room counter.
For online applications, once ICC preparations are complete, we will guide you through the verification and issuance process.


-------------------------------------------------------------------------------------

③パスワードを間違って複数回入力した為にアカウントがロックされた
 User account is locked due to entering incorrect password repeatedly


ICCのシステムでアカウントがロックされた場合は、30分経過後に解除されるので、しばらく時間をおいてから正しいパスワードを入力してください。


When you start to use ICC PCs, if your account has been locked due to incorrect password entering, please wait for 30 minutes. Your account will be unlocked automatically.

-------------------------------------------------------------------------------------

④正しいパスワードを入力してもログインできない
 Impossible to login with correct passwords


こちら
をご覧ください。

Please click here.

-------------------------------------------------------------------------------------

⑤大学のgoogleアカウントへのアクセス方法
 How to access your TUFS Google account


日本語版: こちらをご覧ください。

English:  Please see here.