6.書類の提出について
About submitting application

問い合わせ内容
6-1 出願書類は郵送しましたが、検定料の支払いをしていません。
I have sent my application without paying the application fee.
6-2 過去に東京外国語大学を受験し、必要書類を提出していますが、再度提出が必要ですか。
This is my second time to take examinations at TUFS. Do I need to submit the required documents again?
6-3 募集要項に「{日付}以前の発信局消印がある書留郵便に限り受け付ける」と書いてありますが、どういう意味ですか。
The admission information mentions that "We accept registered mails only if they have postmark before the due date."What does this mean?
6-4 提出書類を、用意ができたものから順に送っていいですか。
Can I send the documents separately as they are prepared?
6-5 郵送で出願しましたが、到着が出願期間最終日になる予定なので、受理されるか心配です。
I sent my application via post and it will be delivered on the last day of deadline. I am concerned if it is accepted or not.
6-6 国内代理人が見つからず、海外からの発送になりますが、日付指定ができません。
I could not find any proxy in Japan to send the documents for me. I am going to send it from abroad but I can not specify the date of delivery.
6-7 出願受付が郵送のみの試験で、郵送すると期日までに待ち合わないので窓口で受け付けてもらえますか。
My application is accepted only via post but due to the shortage of time I want to hand in to the admission office directly. Is that possible?
6-8 郵送で出願しましたが、ちゃんと届いているか確認できますか。
I sent my application by post. Can I confirm if it is delivered?
6-9 提出した志望理由書・活動報告書や研究計画書や論文について、書き直したものに差し替えることはできますか?
Can I replace my previous personal statement・activity report・research plan and thesis with a new one?
6-10 ※出願期間の早い時期に書類提出をおすすめしている理由について
※The reason why we recommend to submit application documents earlier.

<< 前のページに戻る/Return